RitaOlesen.dk - Campingture  - Esbjerg - Thassos 2010, side 16

Side 23   6/8

Side 24   7/8

Fredag den 30. juli 2010

Vi kører alle syv i John og Kirstens bil, fem af os bagi bilen.

Undervejs kører John ind på en tankstation og hører om der er benzin igen, og det er der heldigvis.

Da vi kom til havnen, parkerede John bilen i nærheden af båden, vi skulle med.

Billeder fra sejlturen - før jeg blev rigtig dårlig:

Vandet ser roligt ud her, men det blev ikke ved.

Vi har været på sejltur mange gange før og har aldrig tidligere set nogen, der blev søsyge. Der var brug for brækposer på øverste dæk, så jeg var ikke den eneste...

Der var to kvinder, der blev sejlet i land med den lille båd, der var på slæb. Det var egentligt min plan, at jeg også ville i land, men jeg havde fået det bedre, da skipperen efter middagen - som jeg ikke fik noget af - sejlede i land med de søsyge.

Det var en rigtig dejlig tur - sagde de søstærke - jeg var kun 'med' til vi rundede bjerget - billedet herover - da begyndte båden at vippe kraftigt, men så har jeg da prøvet det med.

Da vi kom tilbage til Johns bil, var den oversprøjtet med noget klart sirupslignende på forruden i førersiden og på fordøren. Det kunne umuligt være træerne, der havde dryppet, det må være kommet ud af en sprøjteflaske. Heldigvis var der ikke sprøjtet noget ind af bagvinduerne, der stod på klem.

Om det var fordi bilen stod parkeret - helt lovligt - en lille meter udfor en restaurant, uden dog at tage nogens udsyn, den var blevet sprøjtet på, er ikke godt at vide. Ejeren af restauranten sagde, at han ikke kendte til det.

Da vi kom tilbage til pladsen, kørte Kristian og Kresten ud og fyldte deres benzintanke op.

Om aftenen kørte vi op på bjerget i Panagia og spiste på restaurant Elena. Mændene fik helstegt pattegris, det var lige noget, der passede dem.

Familien Wilhardts kommentarer:

Vi havde en skøn tur på havet. Desværre var der bølgegang på vej ud, så Rita og Kirsten havde det ikke så godt :-( Vi mødte en dansk familie om bord. Manden var bager og skulle åbne en butik i København, så der må vi ind og købe brød, næste gang vi kommer til byen.
Fik benzin på i dag, så nu kan vi komme videre på søndag – juhu.

Kirsten og Johns kommentarer:

På bådtur med The Eros II – der var rigtig mange bølger den ene vej og turen blev afkortet pga. vejret. Hjemturen var god.
Om aftenen tog vi op på bjerget til Panagia. Troede vi kunne spise på et hotel med en utrolig flot udsigt, men der serveredes kun drikkevarer så vi fik en drink og nød udsigten over Golden Beach.
Mændene var heldige for de kunne få spannferkel på den hyggelige restaurant, vi spiste på.