RitaOlesen.dk - Campingture - Esbjerg til Halkidiki, side 4

Side 7

Side 8

Motorvejsafgifter

Klik for at se større billeder

31. juli 2005:
Denne morgen var der en umiskedelig lugt af l... på vores pladser. Et ungt par der lå ligeså tæt på rensningsanlægget som os, pakkede sammen og forlod pladsen. Vi holdt ud nogle timer og blev så enige om at forlade pladsen helt. I informationen blev vi spurgt om, hvorfor vi ville rejse så tidligt, da vi havde sagt, at vi blev til lørdag den 7. august. Vi sagde, at vi ikke kunne holde lugten fra rensningsanlægget ud mere. Ejeren sagde, at lugten skyldtes, at strømmen var gået. Vi havde også selv bemærket at strømmen gik dagligt på denne plads. Det skete ikke på nogle af de andre pladser, vi var på under turen.

Vi betalte 69 euro for de 3 døgn, vi havde været der.
Det var et endnu større 'cirkus' at komme fra pladsen, end det havde været at komme derind. Der skulle fjernes diverse løse dele på de pladser, vi skulle passere, det øverste af villatelte skulle skubbes ind, biler skulle passeres - ikke alle ejere var til stede - og vi tog livet af en opvaskebalje, der stod i vejkanten og som ejerne stod og gloede på - i stedet for at bukke sig ned og fjerne den... Da vi skulle dreje ud fra vores lille vej, blev vi nødt til at koble af, det var umuligt at komme rundt pga., at der stod biler alle vegne. Bilerne skal stå på egen grund, hvad der de fleste steder er umuligt, fordi pladserne er for små i forhold til det folk fylder ind på dem.

Anbefales efter et hvepsestik:
Jeg fik et hvepsestik denne formiddag. Jeg følte en stærk smerte og opdagede, at en hveps havde sat sin brod i mit ben. John gik ind og hentede en dåse cola med sukker. Jeg hældte colaen på en flaske og holdt colaen mod stikstedet i 10-15 min. Der kom kun en svag rødmen - ingen hævelse efter stikket og jeg mærkede intet til stikket herefter! - John havde tidligere set hvor effektiv denne metode var, da hans nevø for nogle år siden fik adskillige hvepsestik på en gang. Efter at jeg selv har prøvet cola med sukker efter et hvepsestik, kan jeg kun anbefale det! Havde jeg ikke selv prøvet det, så ville jeg ikke have troet, at det var så effektivt. Man skal ikke bruge en cola light, da det skulle være sukkeret, der giver virkningen. Om en anden type sodavand er ligeså godt, ved jeg ikke, men det kunne da tænkes.

Vi fik en hel del myggestik i Grækenland denne gang, og jeg må sige at myggestikkene har været meget mere irriterende end hvepsestikket, myggestikkene kan jo blive ved med at klø i flere dage trods diverse smøremidler; creme eller en stift med noget ammoniak-lugtende indhold.

Vi forlod Camping Castello kl. 12.30 og kørte på E 92 mod Meteora, der er nogle spændende klippeformationer. Meteora ligger i området Thessali mellem byerne Kastraki og Kalambaka. Vi havde fortalt Sun Tours guide, Hans, at vi ville se Meteora på vejen hjem og Hans havde anbefalet os at tage campingpladsen, der lå i Kastraki. (Tak Hans, det var et godt valg!)

På vej til Kastraki

På vej til Kastraki. Meteora i baggrunden.

Vi ankom til 'Camping Vrachos Kastraki' i Kastraki kl. 18.45. Campingpladsen har en pæn baderumsbygning, pæne toiletter og rimelige brusere. (+Små børnetoiletter og små muslingeskal-håndvaske til børn.)
Pladsen ligger lige overfor Meteora, så vi havde en smuk udsigt.
Der er en rigtig god restaurant på pladsen og priserne var ikke dyrere end andre steder, det undrede os, da man skulle tro, at priserne fik en tak opad i området med Meteora, som det store trækplaster.

Udsigt til Meteora fra 'Camping Vrachos Kastraki' Udsigt til Meteora fra 'Camping Vrachos Kastraki' Udsigt til Meteora fra 'Camping Vrachos Kastraki'
Udsigt til Meteora fra 'Camping Vrachos Kastraki' om aftenen.

Vi fik nogle gode pladser på campingpladsen. Der er meget mere 'luft' på denne plads, end på pladsen vi kom fra. Store brede veje, så det er til at komme frem, herligt!