RitaOlesen.dk - Campingture - Esbjerg - Gardasøen, side 2

Side 8

Side 9

Søndag den 14. oktober

Der var kun 5,8 grader udenfor, da vi stod op ved 8 tiden.
Da vi gik udenfor, kunne vi se, at det var et flot sted, vi havde overnattet, det var ikke til at se, da vi kom, fordi det var så mørkt.

Her overnattede vi på rastepladsen Rosenberger

Her overnattede vi på rastepladsen Rosenberger.

Udsigten da vi kom ud af campingvognene
Udsigten da vi kom ud af campingvognene. Det er lidt svært at se bjergene pga. den lyse himmel, men flot var det.

Vi kørte videre lidt i 10.

Kørte gennem Brenner-passet, afgift 8 euro.

På vej over Europa-broen,
På vej over Europa-broen, godt man ikke kan kigge ned, vi kører i godt 190 meters højde. Jeg har tidligere prøvet at gå en (lille kort) tur ud på broen, men løb hurtigt tilbage igen. Det kan ikke anbefales at gå ud på den, hvis man har højdeskræk. Og når man er til fods, kan man også mærke, at broen bevæger sig, når der kører biler på den, det mærker man jo heldigvis ikke, når man kommer kørende.

Undervejs, Sydtyrol

Da vi kørte ind i Italien kl. 10.30 var der kun 3 graders varme, men godt en times tid senere var temperaturen steget til 11 grader, der var vi også kommet ned i 750 meters højde, kunne vi se på GPS'en, en Packard Bell Compasseo 620.

Vi købte gps'en inden vi tog til Frankrig i foråret, og havde den med både dertil og til Korfu i sommerferien. Det har været rigtigt dejligt, at have den med. Men den har også været rigtig træls! Gps'en har frosset flere gange, og da et blødt reset ikke har kunnet vække den til live igen, måtte den hver gang have et hårdt reset, hvad der får den til at miste alle de poi-punkter, jeg selv havde lagt ind. :-( I foråret da vi var i Frankrig, frøs den, allerede da vi kom til den første campingplads. Så vi havde ingen glæde af alle de poi-punkter over camping-check pladser, jeg havde lagt ind på den. (Poi's-ene havde jeg fundet på bl.a. denne side: Archie's Snelwegcampings ) Da vi kom hjem købte jeg så et nyt kort til gps'en, fordi jeg troede, at det jeg selv lagde ind, lagde sig på kortet, og så var det da bare lige at skifte kort, når det skete. Men poi's-ene man selv ligger ind, ligger sig ikke på kortet! Det ligger sig på selve gps'en, så at have et ekstra kort med hjælper ingenting; når der skal et hårdt reset til, smutter alt det, jeg selv har lagt ind på den. Jeg har hidtil kun haft en stationær computer, så jeg har ikke kunnet få lagt poi's-ene ind igen, før jeg kom hjem. I sommerferien frøs gps'en 4 - 5 gange, men det var selvfølgelig den første gang den frøs, det var mest surt, de efterfølgende gange kunne den jo ikke miste mere end den allerede havde mistet.

På denne efterårstur har jeg for første gang en bærbar computer med og alle poi's ligger også på den, så nu går jeg bare og venter på at gps'en fryser næste gang, så er det hurtigt at få dem lagt ind igen.

Kl. 13.30 ankomst til camping Serenella i Bardolino, Gardasøen.

Camping Serenella

oliventræ

'Vores' oliventræ på Camping Serenella.

Der er ikke internet på Camping Serenella, så det må nok vente, til vi kommer hjem igen med at overføre til hjemmesiden.

Der var godt 16 grader da vi ankom, og 18 grader senere på dagen.

Kørt 250 km.

Om aftenen cyklede vi langs med strandpromenaden ind til Bardolino by for at spise.

strandpromenaden

Det ser ud til, at alle de lokale er ude at promenere om søndagen, der var snart flere mennesker på strandpromenaden, end man ser om sommeren. Vi måtte stå af cyklerne flere gange, der var simpelthen så mange gående, at det var umuligt at komme frem på cyklerne.

Vi gik ind på restaurant 'Al Germano Reale', hvor vi fik pizzaer. Det var efter min mening den bedste pizza, jeg nogensinde har fået i Italien.

- det var ikke koldere, end at vi kunne sidde udenfor

Det var heldigvis ikke koldere, end vi kunne sidde udenfor at spise - og ryge - i Italien er det jo også forbudt at ryge indenfor.