RitaOlesen.dk - Campingture  - Esbjerg - Korfu 2008, side 7

Lørdag den 5. juli

Vi kører til Paleokastritsa, der ligger på vestsiden af Korfu, der vil vi bade og på en lille bådtur.

Da vi er i Paleokastritsa, kører vi først op på bjerget til Cafe/bar Bella Vista. Der er en god udsigt på dette sted:

På Cafe Bella Vista, Paleokastritsa   Kristian, Bella Vista, Paleokastritsa

Udsigt fra Cafe Bella Vista, Paleokastritsa   Udsigt fra Cafe Bella Vista, Paleokastritsa

På stranden i Paleokastritsa:
Snorkeldykning, Paleokastritsa   Strand, Paleokastritsa   Strand, Paleokastritsa

Krabbe i konkylie, Paleokastritsa   Nærbillede af krabben i konkylien   Nærbillede af krabben i konkylien

Bagefter tog vi på en bådtur, hvor vi så på nogle grotter:

I en grotte   Løvehovede eller abehovede - under bådturen   En anden båd i en lille grotte under bådturen

Bådtur   Der købes is efter bådturen   Paleokastritsa

Derefter kørte vi til lufthavnen. Kirstens bror John og hans kone Margit og deres børn Joan, Lene og Morten skulle ankomme sidst på eftermiddagen. Vi kørte hen til den ende af startbanen, vi forventede de kom fra.

Familien Rasmussens fly kom næsten hen over hovedet på os:

Flyet set lige før de fløj over hegnet ind på lufthavnens område   Flyet set gennem hegnet

Familien Rasmussen ankommer:

Familien Rasmussen ankommer   Familien Rasmussen ankommer

Da vi havde hilst på fam. Rasmussen, der skulle på Hotel Panorama i byen Agios Gordis på sydvest-siden af Korfu, tog vi ned på havnen. Vi ville spise et sted, hvor nogle af os før, havde fået nogle fine pandekager med is. Creperiet var dog lukket.

Vi blev enige om at tage hen og spise på restauranten på Dassia Beach Hotel, hvor Kim, Stine og Kristian bor:

restauranten på Dassia Beach Hotel   Camilla, Kristoffer og Kristian på restauranten på Dassia Beach Hotel

Lille Kristian viser os, hvor god mor og fars seng er at hoppe i:

Kristian

Sidste år hvor vi var på Korfu, var vi på en bådtur op langs østkysten, det ville vi også gøre i år. Lige nedenfor Dassia Beach Hotel var der en båd, vi kunne komme med og vi aftalte at leje båden helt for os selv på onsdag. Pris 300 euro for os alle 16, inklusiv fam. Rasmussen.

Gregorys Boat Trip:

Gregorys Boat Trip

Kirstens kommentarer:

Så kom der familiebesøg fra nord. Det var sjovt at vi alle tog til lufthavnen for at tage imod med flag og alles drum und dran. Fam. Rasmussen blev i hvert fald overraskede.
Når man ser på Ritas lille sjove animerede klip med den hoppende Kristian i sengen er det ikke så sært at konen på hotellet kaldte ham funny boy.