RitaOlesen.dk - Campingture  - Esbjerg - Korfu 2007, side 2

Lørdag den 30. juni

Om morgenen på autohofen hvor vi har overnattet:

Autohofen hvor vi har sovet i nat

- der er 13º og solen skinner, herligt.

Ved middagstid kører vi ind på rastepladsen Hildesheimer Börde og spiser frokost.

Da vi kører i Kassel bakker, lægger jeg mærke til, at vores GPS - Packard Bell Compasseo 620 - viser, at vi kører i 535 meters højde, så ved jeg det, jeg har aldrig tænkt over, hvor høje bakkerne egentligt er.

I forårsferien der gik til Frankrig, frøs GPS'en flere gange, og der skulle et hårdt reset til, hvad der fik den til at miste de poi-punkter, jeg selv havde lagt ind. Skulle det ske denne gang, vil det være irriterende, men vi er ikke afhængige af egne poi-punkter, Korfu er ikke med på kortet, så der må vi alligevel klare os uden GPS'en. Det er nu også gået fint med at finde rundt de to gange, vi tidligere har besøgt øen.

Ved 19.30 tiden kommer vi til Rothenburg ob der Tauber. Vi vil overnatte på en bestemt plads, hvor man må campere med autocampere og campingvogne. Vi har været på denne plads tidligere, men da vi kommer til byen, er der ingen af os, der kan huske præcist, hvor den ligger. Vi havner først på en forkert plads og mændene tager en af bilerne og kører ud for at lede efter den rigtige plads.

På den rigtige plads skal der betales et beløb for opholdet, men der er sat et 'defekt'-skilt over betalingsautomaten, og der kommer ingen og kræver penge, så vi kommer ikke til at betale. Der er et tivoli på den anden side af gaden, måske er det pga. støjen fra det, at de ikke vil kræve betaling. Det er ikke godt at vide.

Vi tager over på tivoliet om aftenen.

Camilla og Kristians kommentarer:

30.: Efter fælles morgenmad, der blev nydt i det fri, var der afgang kl.9. Det gik i rask tempo ud af motorvejen og allerede ved 18 tiden var vi ved Rothenburg Ob Der Tauber. John og Kresten var så begejstrede, at de tog os med på en rundtur, hvor jeg tror, at vi fik set hele byen. Endelig fandt de en stor parkeringsplads og vi fik ”benene” ned i en fart, meeeen det var ikke lige den helt rigtige, så de tog på nok en tur rundt i byen og kom glædesstrålende tilbage og fortalte, at NU havde de fundet den rigtige – juhuu.

Kirstens kommentarer:

Kørte til Rothenburg ob der Tauber. Egentlig ret god kørsel, men megakø ved Kassel pga. en ulykke.
Overnattede på P-plads lige ved byporten, hvor vi undgik at betale da automaten var i udu. Der var en del larm pga. gøgl i byen og de fleste af os var der og se på.

Kørt 600 km.

Søndag den 1. juli

Tillykke John Det er Johns fødselsdag i dag:

1. juli - det er Johns fødselsdag

- og der uddeles gaver.

Efter morgenmaden går vi over og kigger på den gamle del af  byen, der ligger bag bymuren.

Rothenburg ob der Tauber:
Rothenburg ob der Tauber. Kresten, Camilla, Kristian og Kristoffer i baggrunden til højre   Rothenburg ob der Tauber   Rothenburg ob der Tauber

Rothenburg ob der Tauber - Loise til venstre   Rothenburg ob der Tauber   Rothenburg ob der Tauber - Camilla og Kristian

Rothenburg ob der Tauber   Rothenburg ob der Tauber   Rothenburg ob der Tauber

Rothenburg ob der Tauber   Rothenburg ob der Tauber - Käthe Wohlfahrts julebutik, den er meget stor, det kan man ikke se udefra   Rothenburg ob der Tauber

Rothenburg ob der Tauber -  Kennie og Louise med ryggen til   Louise   Rothenburg ob der Tauber

Vi forlader Rothenburg ob der Tauber kl. 11.35. Vi vil køre til 'Camping Hopfen am see' i Hopfensee.

Undervejs dertil kommer vi på et tidspunkt til at holde i kø i 40 minutter pga. vejarbejde.

Vi holder ind på rastepladsen i Lonetal og får frokost.

Kl. 16.20 ankommer vi til Camping Hopfen am see:

Indgangen til Camping Hopfen am see, Hopfensee   Camping Hopfen am see   Camping Hopfen am see - søen

Det er en 5 stjernet campingplads. Vi har tidligere været på denne plads, der har den flotteste baderumsbygning, vi nogensinde har set.

Se billeder jeg tidligere har taget fra pladsen Baderumsbygningen set udefra + Håndvaske .

Om aftenen regnede og tordnede det. Vi kunne umuligt sidde udenfor, selvom vi har markiser på campingvognene, så vi fordelte os i 2 campingvogne; mændene i den ene og kvinderne i den anden. Børnene var der, hvor de nu helst ville være.

Camilla og Kristians kommentarer:

01.: Tillykke med fødselsdagen John! Fælles morgenbord med gaver til fødselaren og derefter på tur i den gamle by.

Jeg tror at Lena havde en af de største oplevelser, da hun oplevede en Katolsk Messe. Vi kunne høre, at der var en Messe i gang inde i kirken og vi var selvfølgelig nysgerrige, MEN ude på døren var der et stort skilt, hvor der udtrykkeligt stod, at døren IKKE måtte åbnes under Messen – om det var sprogvanskeligheder skal jeg ikke kunne sige, men Lena åbnede i hvert fald døren og fulgte interesseret med i hvad der foregik inde i kirken – godt gået Lena. :-)

Kirstens kommentarer:

Johns 56-års fødselsdag. Han fik gaver af alle.
Morgenmad i solskin og vi gik derefter en tur ind i byen - dejlig morgentur for der var ikke mange turister på det tidspunkt.
Kørte sydpå til Camping Hopfensee, hvor der var 30 gr., men der kom godt nok regn og lyn og torden, så vi delte os igen op i en dame- og en herreafdeling.
Håber på godt vejr i morgen.

Dagens guldkorn: Camilla hed oprindeligt Uffe!!