RitaOlesen.dk - Campingture - Esbjerg - Korfu, side 2

Side 4
Side 5

Motorvejsafgifter

Klik for at se større billeder

8. juli:
Angående køleskabet: Vi havde som tidligere beskrevet haft tøris i køleskabene med hjemmefra, det virkede godt undervejs, hvor vi slukkede køleskabene den første nat, hvor vi sov på en rasteplads og ikke ville køre med gas om natten. Selvom vi har fået gastest, så er det jo gamle vogne. Da vi kom til Korfu var tørisen fordampet, men køleskabet holdt alligevel en temperatur på 2 - 4 grader trods varmen (36gr) udendørs. Vi havde dog allerede hjemmefra fjernet siderne rundt om frostboksen foroven, det er noget, der gavner temperaturen i resten af køleskabet. På campingpladserne undervejs og på Korfu kørte køleskabet på el. På tidligere ture hvor vi ikke havde fjernet siderne på frostboksen, havde vi ikke kunnet holde temperaturen tilfredsstillende i køleskabet.

Kørt til Paleokastritsa på vestsiden af Korfu. God strand til snorkeldykning, der var mange fisk. Det bedste sted til snorkeldykning under hele turen. Som så mange andre steder på øen, er der også her mange sten og søpindsvin i vandet, så man skal huske at tage sine badesandaler på.
Paleokastritsa, Korfu  Kim og Christoffer i donuts, Paleokastritsa, Korfu

Spiste frokost på en restaurant tæt ved stranden. Den 'hektiske' tjener havde en vis lighed med Johnny Reimar.

Om aftenen spiste vi i restaurant 'Karda Grove' på campingpladsen. Den glade tjener fortalte om dagen, da Grækenland blev europamestre i fodbold. Alt havde været lukket og alle havde siddet foran tv'et.

9. juli:
Vi var på vores egen strand og i swimmingpoolen.
Stranden tæt på Karda Beach Camping, Dassia, Korfu
Om aftenen spiste vi ved færgehavnen i Korfu by. Vi skulle bagefter i lufthavnen tæt på, for at se de sidste to familier ankomme med fly. De kom dog før, vi havde forventet, så de sad allerede i bussen i lufthavnen, da vi kom derud.

Begge familier skulle oprindeligt have været med Sun Tours derned, og bo i hytter på Karda beach campingplads. Disse rejser aflyste Sun tours pga. manglende tilslutning. Heldigvis fik begge familier nye rejser gennem Apollo. De skulle så flyve fra Kastrup og bo på 2 hoteller tæt på os. Det var endda billigere end de første billetter gennem Sun Tours.
Tina og Bent med børnene Morten, Maria, Louise og René boede på hotel 'Victoria Hill' få hundrede meter fra campingpladsen. Eva og Thom og deres datter Sandra boede på hotel '
Livadi Nafsika' godt en km fra campingpladsen.

Familierne Kikkenborg og Olesen besøger os på pladsen sent om aftenen, efter deres ankomst til Korfu med fly:
Besøg på pladsen

10. juli:
Vi var på vores egen strand og i campingpladsens swimmingpool - med afstikkere til baren på stranden og restauranten på pladsen...
Swimmingpoolen på Karda Beach Camping, Dassia, Korfu  2 x Kim og Stine

Om aftenen spiste alle 18 på restaurant 'Karda Grove' på campingpladsen. Bagefter gik vi ned på en bar på stranden, hvor der var græsk dans af 3 grækere; to damer og en mand. Gæsterne blev opfordret til at danse med. Christoffer, René og Morten var friske og dansede et par danse under vejledning af den græske danser. Hold op hvor vi grinte, det var den bedste underholdning, vi havde set i lang tid! Desværre havde vi ikke fotografiapparatet eller videokameraet med. Det kunne ellers have været særdeles morsomt at gense dette øjeblik.

11. juli:
Vi kørte til Sidari på nord-Korfu og badede. Der var meget lavvandet og der var masser af søgræs i vandet, så det var ikke ligefrem dejligt at bade der.

Stine havde fået et myggestik og da hun er allergisk, tog hun ind til en læge i Sidari, hvor hun fik en indsprøjtning. Hun skulle komme igen til samme læge i Sidari de næste to aftener for at få indsprøjtninger.

Vi blev ikke så længe på stranden i Sidari og kørte i stedet til Kouloura Beach og badede og snorkeldykkede:
Kouloura Beach, Korfu

Vi tog tilbage til campingpladsen.

Om aftenen gik vi 1 1/2 km hen for at spise på restaurant Valentino, en gåtur på et kvarters tid.
Da vi skulle hjem til pladsen igen ville Kresten og mig gå langs strandpromenaden i stedet for langs vejen. Vi troede, at strandpromenaden gik fra Valentino og til Dassia, hvor vi boede. Da vi kom ned til stranden, var der ingen strandpromenade. Kun det første lille stykke kunne kaldes en strandbred. Resten af vejen gik vi på en lille strimmel sand med store ujævne sten. Flere steder måtte vi gå ude i vandet i buldrende mørke og hen over væltede træer og afløbsrør. Et sted måtte vi gå på en smal mur med vand og sten nedenunder. Det var et under at ingen af os faldt. Efter 40 minutters gang i mørket var vi tilbage på stranden ud for Karda Beach, hvor de andre sad og drak kaffe og Sambuca. Det var lige, hvad vi trængte til oven på denne gåtur.

12. juli:
Kresten og mig tog med bybussen fra Dassia og ind til Korfu by:
Korfu by  Korfu by

Vi gik rundt i Korfu by i tre timer. Temperaturen var ikke så høj den dag, kun 26-27 grader, men det føltes som om luftfugtigheden var temmelig høj. Der kom nogle mørke skyer og der faldt nogle enkelte regndråber. Tilfældigvis mødte vi Tina og Bent og deres børn derinde.

Om aftenen kørte alle til Sidari, hvor Stine skulle til lægen og have næste indsprøjtning mod allergien mod myggestik. Vi spiste på en indisk-kinesisk restaurant i Sidari. Det var virkeligt godt.

Det regnede lidt i Sidari midt på aftenen og da vi kom tilbage til campingpladsen, begyndte det at tordne og vi fik en del regn.

13. juli:
Vi var på bådtur med skibet Theodores fra Dassia til nord-korfu fra kl. 10.30 til 17.30, pris kun 10 euro pr. person og det var endda med frokost og sodavand:
Ipsos, Korfu set fra vandsiden  Christoffer  Theodores

Albanien set fra den nordlige del af Korfu  Albanien set fra østkysten af Korfu  Anne og Vibeke
Sandra, Louise og Anne   Morten  Christoffer, Bent og Tina
Thom, Eva og Kresten   John og Kirsten   Kim, Stine, Maria og Christoffer
Krestens båd ankret på stranden på Karda Beach, Dassia

Om aftenen spiste de fleste på Grill house i Dassia. Kim og Stine tog til Sidari, hvor Stine skulle have den sidste indsprøjtning.