RitaOlesen.dk - Campingture - Esbjerg - Korfu, side 4

Side 4
Side 5

Motorvejsafgifter

Klik for at se større billeder

21. juli:
Ankomst til Bari, Italien kl. 10.
Bari, Italien

Vi kørte på SS16 indtil vi kom til Foggia og kørte ind på motorvejen der. John og Kirsten kørte på motorvejen hele vejen, vi kunne 'ikke ramme den', så derfor kørte vi på SS16 til Foggia, ligesom de unge der lå bagved os. En lidt dum start på en meget varm dag - omkring de 40 grader. Via mobiltelefonerne 'pejlede' vi os ind på hinanden igen, da vi kom til Foggia.

Frokost på en rasteplads nær Termoli i Italien, hvor vi fik lidt frisk luft fra havet, herligt.

Det blev en varm og lang dags kørsel. Vi kørte indtil kl. 01.00 og sov (ikke helt lovligt parkeret) på en rasteplads i Affi syd for Gardasøen.

Aftentemperatur 28 - 30 grader.
Kørt 828 km.

22. juli:
Om morgenen på rastepladsen i Affi, hvor vi havde sovet om natten:
Her overnattede vi på en rasteplads i Affi, Italien  Her overnattede vi på en rasteplads i Affi, Italien

Vi kørte til Garda, Gardasøen og fandt en parkeringsplads, hvor vi satte bilerne og campingvognene. Vi kørte alle videre i Johns bil til Bardolino, Gardasøen, hvor de fleste fik sig en dukkert i søen. Der var marked denne dag, så vi fik sammenlignet priserne med priserne på Korfu. På visse kopi-tasker var prisen kun den halve på dette marked i forhold til priserne på Korfu. 12 og 15 euro her mod 30 og 33 euro på Korfu.

Italien bag Gardasøen:
E 45 bag Gardasøen

I kø i 2 timer ved Brenner:
I en 2 timer lang kø ved Brenner

I kø på Europabroen:
I kø på Europabroen

Vi ankom til Camping Schlossberg i Itter, Tyrol - Østrig kl. 19.45.
Pladsen har en stor ny toilet- og baderumsbygning. Ingen bruserpoletter.
Pris for 2 personer, campingvogn og strøm (delt en plads med de andre) : 20 euro.
Der er rigtig mange danskere på denne plads.
Camping Schlossberg, Itter, Tyrol, Østrig  Kirke (slot?) ved Camping Schlossberg  Borg ved Camping Schlossberg

Kørt 333 km.

23. juli:
Dagen startede med et voldsomt tordenvejr, så det trak lidt ud med at komme fra campingpladsen.
Afgang fra pladsen kl. 9.45. Der var stadig uvejr i den næste times tid og kun 18 graders varme.

Christoffer havde ønsket at komme op og se Hitlers sommerresidens Kehlsteinhaus / Ørnereden i Tyskland ikke langt fra grænsen til Østrig. Jeg ved ikke, om Christoffer var klar over, hvor flot udsigten var deroppe fra, men de fleste af os havde vist ikke forventet, at besøget der ville blive et af feriens højdepunkter. Der var den mest fantastiske udsigt og vejret var heldigvis blevet bedre.

Nedenfor Kehlstein:
Udsigt til bjerge fra Berchtesgaden
- hvor vi efterlod 2 biler og campingvognene. Vi kørte alle videre i Johns bil. Det første stykke på Kehlstein kørte vi på en vej, hvor der var 24% stigning! Vi satte bilen på en stor parkeringsplads og tog med bus 6 1/2 km op af bjerget. Det kostede 13,50 euro pr. person og det var inklusiv adgangen til Kehlsteinhaus på toppen af det 1834 meter høje bjerg.
Efter de 6 1/2 km's buskørsel - med en fastastisk udsigt undervejs - blev vi sat af i ca. 1710 meters højde. På dette sted ligger den 124 meter lange tunnel, som man skal gå igennem for at komme ind til elevatoren. Den meget store og flotte elevator kører 124 meter op inde i bjerget. Turen tog vel under et minut.

Udsigten fra Kehlstein i ca. 1710 meters højde:
Udsigt fra Kehlstein i ca. 1710 meters højde  Udsigt fra Kehlstein i ca. 1710 meters højde
Tunnellen til elevatoren:

Den 124 meter lange tunnel der går ind til elevatoren  Døren ind til den meget store og flotte elevator