RitaOlesen.dk - Campingture - Fra Esbjerg til Zakynthos 2006, side 1

Side 6

Side 7

Side 8

Klik på billederne for at se dem i en større udgave og på en side med tekst.
Nogle af billederne findes i str. 1024 x 767 under skrivebordsbaggrunde 17 + 18

Fredag den 7. juli:
Mødtes med Kirsten og John, Anne og Christoffer på rastepladsen Bjøvlund kl. 19.45. Vi kørte i 2 biler og 2 campingvogne. Anne og Christoffer havde telt med, og sov bag i Kirsten og Johns Toyota Sporsvan undervejs på rastepladserne.
Mødes med de andre på rastepladsen i Bjøvlund:
Mødes med de andre på Bjøvlund rasteplads
Da vi kom til bakkerne ved Hylkedal i Kolding ved 21 tiden, kunne Johns bil ikke tage gassen! Vi holdt ind i nødsporet, og der blev ringet efter vejhjælp. Vejhjælpen kom efter knap en time. I mellemtiden var mændene begyndt at rode under motorhjelmen, og fandt tilsyneladende en løs forbindelse, og fik gang i motoren igen lige inden vejhjælpen ankom lidt i 22. Sammen med vejhjælpen kørte vi hen på den nærmeste rasteplads, hvor de fornødne oplysninger blev givet. Pris 800 kr. for at komme.
Godt der kom gang i bilen igen, for det ville sandsynligvis først have være muligt at få bilen på værksted om mandagen, og vi skulle med færgen fra Venedig til Patras tirsdag kl. 14. Billetterne var bestilt og betalt, og vi kunne ikke være sikre på, at det kunne lade sig gøre at booke om til en anden afgang.

Vi skulle handle ved Fleggaard i Harrislee inden de lukkede kl. 23, og vi gik ind i butikken kl. 22.56! 5 minutter efter stod vi ved kassen, så hurtige har vi aldrig været før.

Kl. 00.55. kørte vi ind på rastepladsen Aalbek og overnattede.

Kørt 269 km.

8. juli:
Vi stod først op kl. 10, da klokken blev omkring 3, før vi kom i seng. Kørte videre ved 11 tiden. 23 grader.

Frokost på rastepladsen Allertal, bemærk bordet og stolene...:
Frokost på rastepladsen Allertal

Aftensmad i Rhön. Vi havde i alt 6 retter mad med hjemmefra, som vi ville spise undervejs frem og tilbage. Køleskabene er ikke noget at råbe hurra for, når varmegraderne stiger, men fryserne bliver som regel ikke varmere end minus 10 grader.

Kl. 23 kørte vi ind på rastepladsen Greding mellem Nürnberg og München og overnattede.

Kørt 714 km.

9. juli:
Kørt videre kl. 9.10.

Udsigt undervejs:
Udsigt undervejs Udsigt undervejs Brenner-tunnellen Svævebane over vejen ved Brenner

Vi kørte til den lille campingplads Schießstand i Brunico, Italien, her ville vi blive til dagen efter:
På camping Schiesstand i Brunico, Italien
Der var VM fodboldkamp mellem Italien og Frankrig denne aften. Campingværten riggede deres eget TV til i restauranten, så Kresten, John, Anne og Christoffer gik ikke glip af denne kamp.

Kørt 377 km.

10. juli:
Afgang fra pladsen kl. 11.25.

Udsigt undervejs:
Undervejs

En times tid senere kom vi til den smukke Dürrensee, Italien:
Ved Dürrensee, Italien Ved Dürrensee, Italien Ved Dürrensee, Italien
Ved Dürrensee, Italien Ved Dürrensee, Italien Ved Dürrensee, Italien Ved Dürrensee, Italien
Ved Dürrensee, Italien Ved Dürrensee, Italien

Undervejs:
Undervejs Undervejs

Vi ankom til Venedig kl. 16.25. Her ville vi overnatte på den store plads ved parkeringshuset Troncetto:
På pladsen v. Troncetto, Venedig
Der er strøm og vand på denne plads. Det var dyrt at overnatte der, vi betalte 37 euro, da vi forlod pladsen dagen efter ved middagstid. Det er meget dyrere end nogen af de campingpladser, vi var på under hele turen.