RitaOlesen.dk - Campingture - Fra Esbjerg til Zakynthos 2006, side 6

Side 6

Side 7

Side 8

Klik på billederne for at se dem i en større udgave på en side med tekst.
Nogle af billederne findes i str. 1024 x 767 under skrivebordsbaggrunde 17 +

23. juli:
Vi havde aftalt med bådudlejeren på Turtle beach, at vi skulle ringe til dem i dag for at høre, om det kunne lade sig gøre at sejle i dag og reservere en båd. Kirsten ringede til ham, men fik at vide, at han ikke var til stede. Vi kørte så til Turtle beach, og overholdt de 50 km fartbegrænsning - ikke mindst der, hvor der var fartkontrol dagen før - der var dog ingen kontrol denne dag.
Da vi kom frem, var den sidste båd udlejet, så vi fandt derfor et andet sted i nærheden, hvor vi lejede en båd i 4 timer for 70 euro. Lidt billigere end det første sted, men så var der heller ingen soltag på båden. Vi sejlede langs kysten med Christoffer som skipper:
Christoffer Christoffer Bådtur

Den lille ø Marathonisi Island:
Marathonisi Island

Vi sejlede vest om Zakynthos, indtil vi blev stoppet af en kystvagt, der lå og vinkede de små både tilbage. Vi havde godt nok 2 gamle erfarne fiskere ombord, men de kendte selvfølgelig ikke dette farvand, så vi sejlede lidt tilbage og lagde til et sted for at bade.
Under bådtur - Zakynthos Under bådtur - Zakynthos Under bådtur - Zakynthos Under bådtur - Zakynthos

Derefter sejlede vi til den lille ø Marathonisi. Vi sejlede først ind i en grotte på den ene side af øen, og derefter lagde vi til på den anden side:
Under bådtur - Zakynthos Under bådtur - Zakynthos Under bådtur - Zakynthos

Til sidst ledte vi efter havskildpadder. Vi så også en, men desværre stak den ikke hovedet op:
havskildpadde
Vi havde troet, at det kunne være en fordel med en lille båd, når man skulle lede efter havskildpadder, men det var det ikke, fordi man er for tæt på vandoverfladen, og derfor ikke kan overskue havet oppefra.

Da vi kom tilbage fra badeturen, skulle vi have noget at spise. Vi fandt en grillbar, hvor vi fik nogle pita-gyros. Svindler-restauranten gad vi ikke at besøge mere.

På vej til parkeringspladsen kom en af os til at kigge ned i en lille kanal, hvor der var mange små sumpskildpadder:
sumpskildpadde sumpskildpadde

Om aftenen var Anne og Christoffer ude at spille mini-golf og var på McDonalds:
Christoffer Anne
- og vi andre spiste på restauranten på pladsen.

24. juli:
Kresten spurgte, om der er nogen, der ville cykle med ind til Zakynthos by. Vi råbte ikke i munden på hinanden, men Christoffer var dog frisk på at cykle med derind. En tur på 10 km i stegende hede - og ligeså langt tilbage igen og denne gang opad bjerget det meste af vejen. De ville prøve, om de kunne finde ud af, hvor posthuset lå, John skulle have betalt sin fartbøde i dag. Vi andre gik til poolen. Inden de kom tilbage var John taget ud for at leje en scooter, og kørte på den ind til Zakynthos by, hvor han langt om længe fandt posthuset. Han var glad for, at han ikke havde taget bilen med derind i dette virvar af trafik.

Senere på dagen tog vi bilerne ind på havnen i Zakynthos, vi skulle købe færgebilletter fra Zakynthos til Killini. Vi var blevet enige om, at vi ville tage fra Zakynthos onsdag den 26. juli og så overnatte på Camping Kato Alissos på fastlandet en nat. Vi skulle sejle fra Patras til Venedig den 27. juli kl. 23.59. Billetterne fra Zakynthos til Killini var lidt dyrere end på vejen over, denne gang gav vi 88.80 euro for 2 personer, bil og cv mod kun 81 euro på vejen over.

Havnen i Zakynthos by:
Havnen i Zakynthos by Havnen i Zakynthos by

Vi spiste på en gaderestaurant i gaden Alex Roma:
Anne

Om aftenen griller vi på pladsen:
Der grilles

25. juli:
Christoffer, Kresten og mig tager ind i Tsilivi og bruger nogle penge.
Tsilivi På bar i Tsilivi

Om dagen var vi ved poolen på campingpladsen.

Om aftenen spiste vi på restaurant Korali, og der så vi igen hunden 'Korali' rende rundt. Man kan godt forstå at 'hunde-mennesker' ikke kan holde ud at se sådan noget, men vi talte dog om, at det også ville være synd at slæbe sådan en fri hund med hjem i en lejlighed, om så muligheden havde været der. Skulle den have en ejer, ville det bedste være, at det var et frit sted - en gård måske - hvor hunden kunne løbe frit, og så være sikker på at få mad.
'Korali':
hunden 'Korali'

Gekko:
Gekko

26. juli:
Det sidste pakkes sammen. Afgang fra camping Zante kl. 09.30.
Pris for 12 dage: 238 euro (2 pers., bil og cv). Vi fik også 10% rabat på denne plads ved at vise folderen fra færgen.

Vi sejlede kl. 11.15 med færgen 'Dionisos Solomos' fra Ionian Ferries:
'Dionisos Solomos' Zakynthos

Færgen 'Ionis' som vi sejlede til Zakynthos med - set fra færgen 'Dionisos Solomos':