RitaOlesen.dk - Campingture  - Esbjerg - Italien 2008, side 8

Side 7

Side 8

Onsdag den 9. april

Afgang fra Camping Torre Pendente, Pisa kl. 9.15. Pris 57 Euro for 2 overnatninger.

Vi vil køre efter en 5 stjernet campingplads, "Camping Seeblick Toni" i Østrig, (side 465 i Camping Cheque bogen) det kunne være sjovt nok at se, hvad man kan få for en Camping Cheque til 14 Euro på en 5 stjernet plads.

Ankomst til Camping Seeblick Toni, Kramsach i Østrig kl. 18 - 16º varme.

Kørt 600 km.

Inden man kommer til pladsen, skal man køre igennem modtagelsen til en anden campingplads. (Det står også i Camping Cheque bogen, men det havde vi ikke opdaget) Da vi var 80 meter fra pladsen i følge GPS'en, stod der Camping et eller andet og der kom en campingvært ud og tog imod os. Vi kunne jo se, at det ikke var det rigtige navn, der stod på receptionen, og spurgte, om det nu også var hos Toni - det var det ikke, så vi kørte 80 meter længere frem til den rigtige plads.

På Camping Seeblick Toni kom den meget venlige campingvært ud og tog imod os og gav hånd. Vi fik anvist pladser og fik udleveret armbånd, der skulle åbne døren til baderumsbygningen. - Og så skulle jeg lige tjekke forholdene af i baderummene, det er jo ingen hemmelighed, at det er det, jeg går mest op i på en plads. Jeg var målløs! Aldrig har jeg set så fine forhold. Vi har før været på 5 stjernede campingpladser, men har aldrig før fået serveret et komplet badeværelse med Grohe bruser, håndvask og toilet og vægge og gulv helt i marmor. Og der var mange af dem. Nogle af badeværelserne havde endog badekar. Der var også et rum med to tørrehjelme.

Camping Seeblick Toni ligger ned til Reintaler See:

Camping Seeblick Toni ligger lige ned til Reintaler See

Mindesmærke for grundlæggerne af pladsen, der har eksisteret siden 1966:

Mindesmærke for grundlæggerne af pladsen der har eksisteret siden 1966

Fra den store baderumsbygning:

Indgang til baderumsbygningen   Gang i baderumsbygningen   Fra gangen uden for toiletterne

Badeværelse med badekar   Badeværelse med Grohe bruser   Fra et badeværelse hvor der også er håndvask og bruser

Et rum med to tørrehjelme   Håndvaske på dametoiletterne

Sådan kan et pissoir også se ud; vand der løber ned af en glasvæg og med planter bag glasset:

Sådan kan et pissoir også se ud; en glasvæg hvor vandet løb ned og med planter bag væggen

Torsdag den 10. april

Afgang fra Camping Seeblick Toni. Vi betalte med en Camping Cheque + kurtakst 4,20 Euro.

Da vi havde tjekket ud, kom campingværten igen og gav hånd til afsked. Det er bestemt en plads, vi kan tænke os at besøge igen.

Kørt ind i Tyskland ved 11 tiden - 15º varme.

Kørt til kl. 20.30, hvor vi kørte ind på rastepladsen Zweidorfer Holz, hvor vi overnattede. Denne rasteplads har et afsnit specielt for campingvogne, men der var optaget af lastbiler, så vi placerede os på en bilholdeplads.

Kørt 727 km.

Fredag den 11. april

Her sov vi i nat:

John og Kirstens plads   Vores plads

Afgang fra rastepladsen Zweidorfer Holz kl. 9 i kun 4º varme.

Da vi kom til grænsen handlede vi igen ind i 'Sonja og Wolfgang' i Harrislee. Det ser ikke ud til at kunderne endnu har fundet denne forretning, men det skal de nok komme til, priserne er ca. de samme som ved Fleggaard, i hvert fald på de varer som vi købte.

Både John og Kirsten og os havde middage med hjemmefra, som vi indtog undervejs nedover og hjemad igen. John og Kirsten havde en middag tilbage, så vi gjorde holdt på rastepladsen Oksekær i Danmark ved 14 tiden, så skal vi ikke tænke på mad i aften, når vi er hjemme igen.

Toilettømning og afsked med John og Kirsten på rastepladsen Bjøvlund ved 18 tiden.

Kørt 487 km.

Kørt i alt under hele turen: 4455 km. Det er mere end det, vi kommer til at køre, når vi skal til Korfu til sommer, for vi sejler fra Venedig til Korfu denne gang.